پیش‌بینی باکس آفیس هفته پایانی سال

پیش‌بینی باکس آفیس هفته پایانی سال
پیش‌بینی باکس آفیس هفته پایانی سال

پیش‌بینی باکس آفیس هفته: «آکوامن 2» در طول آخر هفته ایام کریسمس، با وجود عملکرد نسبتاً ضعیف نسبت به توقعات، عددی در حدود 37 تا 43 میلیون دلار در اولین نمایش خود در بازار داخلی فروخت.

گفتنی است این میزان در مقایسه با عملکرد قسمت اول که پنج سال پیش اکران شد و همچنین در قیاس با اکران فیلم اخیر «The Marvels» که از استودیوی رقیب دی‌سی، یعنی مارول پخش شد، کاهش چشمگیری داشته است.

با وجود مشکلات ژانر ابرقهرمانی در سال جاری،‌ پیش‌بینی‌ها از این قرار بود «آکوامن 2» پرفروش‌ترین عنوان در بین برترین فیلم هفته‌انتهای کریسمس باشد، اما این عدد یک پایان نسبتاً ساکت را برای این دوره از فیلم‌های دی.سی نشان می‌دهد.

این فیلم که توسط «جیمز وان» کارگردانی شده و «جیسون موموآ» ستاره آن است، احتمالاً دیگر‌ نمی‌تواند به پیش‌بینی‌ها برسد و خبر از یک پایان آرام از این دوره دی.سی می‌دهد، پیش از اینکه مدیران کمپانی «جیمز گان» و «پیتر سافران» در سال 2025 با فیلم «Superman: Legacy» جهان دی.سی را دوباره راه‌اندازی کنند.

شرکت وارنر برادرز حتی سه فیلم اکران هفته‌ انتهای سال را در اختیار دارد – «آکوامن ۲»، «Wonka» و «The Color Purple» – که این کار یک شکست جسورانه را برای آنها به ارمغان آورد (و حتی در نظر بگیرید که دوتا از این فیلم‌ها موزیکال هستند).

فیلم «Wonka» که «تیموتی شالامی» در آن ایفای نقش می‌کند، هفته گذشته با درآمدی نزدیک به 39 میلیون دلار اکران خود را آغاز کرد و به نظر می‌رسد در رتبه دوم هفته‌ انتهای کریسمس با درآمدی میان 20 تا 23 میلیون دلار قرار گیرد. برخی حتی شرط می‌بندند‌ که «Wonka» در نهایت بالاترین فروش را در میان فیلم‌های کریسمسی در سال کسب خواهد کرد.

در یک آزمایش دیگر از سلیقه مخاطب برای انیمیشن‌های سینمایی و به ویژه داستان‌های اصیل، کمپانی Illumination و یونیورسال، فیلم انیمیشنی (Migration) را در روز جمعه اکران می‌کنند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این فیلم خانوادگی در چهار روز اول اکران خود به میزان 14 تا 15 میلیون دلار فروش بلیت خواهد داشت.

در نوامبر، زمانی که فیلم «Wish» به تازگی از کمپانی دیزنی با درآمدی معادل 31.6 میلیون دلار در طول فاصله زمانی سپتامبر تا ژوئن فروش، سبب شد تا این اثر سینمایی به شدت مورد انتقاد قرار بگیرد (از جمله 19.7 میلیون دلار در طول آخرین هفته از این دوره).

این دو فیلم هر دو برگرفته از داستان‌های اصیل هستند، با این حال مقایسه فروش آنها در طول اکران دشوار است زیرا هیچ دوره‌ای از سال نمایشی سینمایی مهم‌تر از هفته بین کریسمس و سال نو نیست.

در کریسمس 2016، فیلم «Sing» ساخته کمپانی Illumination با درآمدی معادل 75.5 میلیون دلار در 6 روز اولیه خود اکران شد؛ این عدد تا 1 ژانویه به 166.5 میلیون دلار افزایش یافت.

در هفته‌ پایانی کریسمس، در حالی که تعدادی از تماشاگران سینما به فیلم‌های مختلفی اعتراض کردند. مهم‌ترین این اعتراضات، از طریق افتتاحیه فیلم عاشقانه کمدی «هر کسی به جز تو» Anyone but You با بازی «سیدنی سوینی» و «گلن پاول» انجام شده است که قرار است با درآمدی میان 6 تا 8 میلیون دلار، در رتبه سوم هفته انتهای کریسمس قرار بگیرد. این فیلم ممکن است در یک رقابت نزدیک با درام خانوادگی کشتی «The Iron Claw» با بازی «زک افران» قرار گیرد.

علاوه بر این، در روز کریسمس، زمانی که فیلم‌های دیگر هم به سینماها عرضه می‌شوند تا از تراکم بازدیدکنندگان در آخر هفته استفاده کنند، فیلم‌های «The Color Purple» تولید شده توسط «اپرا وین‌فری» و «استیون اسپیلبرگ» و The Boys in the Boat به کارگردانی »جورج کلونی»@ توسط شرکت MGM/Amazon به نمایش گذاشته می‌شوند.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که فیلم اقتباس شده از موزیکال برادوی با عنوان The Color Purple در روز اول خود یک درآمد قابل توجه به میزان 10 تا 11 میلیون دلار خواهد داشت. هنگامی که ترافیک در سینماها پس از باز کردن هدایای کریسمس به آرامی افزایش می‌یابد و دوستان و خانواده به دنبال یک گزینه تفریحی می‌گردند.

همچنین در 25 دسامبر، فیلم The Boys in the Boat کارگردانی شده توسط جرج کلونی وFerary به کارگردانی «مایکل مان» به نمایش گذاشته می‌شوند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که هر دوی این فیلم‌ها هرکدام با تماشاگران خود در روز اولیه یک درآمد میان 2 تا 3 میلیون دلار خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

سینما فرنگ

نویسنده سایت فیلم و سریال یک فرد با تخصص و علاقه‌مندی به دنیای سینما و تلویزیون است.

تاریخ انتشار
1402/09/30
دسته بندی
اخبار مرتبط
واکنش شدید کارگردان سریال Sopranos به شرایط فعلی تلویزیون

واکنش شدید کارگردان سریال Sopranos به شرایط فعلی تلویزیون

«دیوید چیس» کارگردان سریال تلویزیونی Sopranos وضعیت کنونی تلویزیون را فاجعه‌بار خواند. درام مافیایی تلویزیونی «خانواده سوپرانو» (Sopranos) یکی از بهترین آثار ساخته شده در این مدیوم محسوب می‌گردد که با بازی خارق‌العاده «جیمز گاندولفینی» فقید، بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ میلادی پخش شد و در طول ۶ فصل، بینندگانش را با وقایعی جذاب و […]

سینما فرنگ
1402/10/25
0
نقد Anatomie d’une chute: تصمیم گرفتن 

نقد Anatomie d’une chute: تصمیم گرفتن 

«آناتومی یک سقوط»، آخرین فیلم «ژوستین تریه» و برنده نخل طلای کن، یک درام دادگاهی رئال و مدرن است که یک پرونده پیچیده را بدون کوچکترین گاف و یا افت ضرب داستانی روایت می‌کند. بی آنکه ثانیه‌ای اضافه‌گویی کند یا چیزی از قلم انداخته باشد. فیلم ساختن با محوریت عدالت ساده نیست چون مشکل است […]

سینما فرنگ
1402/09/28
0
نقد Perfect Days: زیبایی در امر عادی

نقد Perfect Days: زیبایی در امر عادی

آخرین فیلم «ویم وندرس» مدیتیشنی دو ساعته روی زندگی‌ست. زندگی به معنای عریان و واقعی‌اش. زندگی ای که تحت تاثیر ارزش‌های ساختگی اکثرا کاپیتالیستی قرار نگرفته و تمامش، از اولین پرتو نور لحظه‌ی طلوع، تا لرزش‌ برگ‌های درختانش، تا گریه کردن با ترانه‌ای از «نینا سیمون»، به درستی زیسته می‌شود. «وندرس» یادآور می‌شود که زندگی […]

سینما فرنگ
1402/09/16
0
اختلاف وقایع فیلم Napoleon با روایات تاریخی

اختلاف وقایع فیلم Napoleon با روایات تاریخی

اختلافات وقایع فیلم سینمایی Napoleon با روایات تاریخی   تمامی فیلم‌هایی که درباره یک شخصیت تاریخی ساخته می‌شوند، واکنش مخاطبان و منتقدان را نسبت به انطباق دادن آن با مقوله واقعیت و روایات تاریخی را برمی‌انگیزد، بالطبع این موضوع درباره فیلم جدید «ناپلئون» نیز صدق می‌کند. به محض انتشار تریلرهای فیلم تاریخی حماسی ریدلی اسکات، […]

سینما فرنگ
1402/09/15
0
نقد آدم‌کش: لئون غیرحرفه‌ای

نقد آدم‌کش: لئون غیرحرفه‌ای

«آدم‌کش» تازه‌ترین فیلم «دیوید فینچر» است که برای نتفلیکس ساخته شده. شاید بزرگترین پروژه شکست‌خورده ۲۰۲۳. فیلمی که از آغاز تا پایانش، نه تنها حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد که حتا سرگرم‌کننده هم نیست. به جای ترکیب خلاقیت فینچری و جذابیت نتفلیکسی، اینجا با ترکیب وسواس فینچری و بی‌مایگی نتفلیکسی طرفیم. مشخص است که «فینچر» […]

سینما فرنگ
1402/09/06
0
هفت کارگردان برتر سینما که دنیای خاص خودشان را ساختند

هفت کارگردان برتر سینما که دنیای خاص خودشان را ساختند

  هفت کارگردان برتر سینما که دنیای خاص خودشان را ساختند   اخیراً «زک اسنایدر» طی یک مصاحبه تأیید کرد که فیلم جدید او، با عنوان «ماه سرکش» (Rebel Moon)، در همان دنیای فیلم «ارتش مردگان» (Army of the Dead) اتفاق می‌افتد. این اتفاق زک اسنایدر را به یکی از معدود کارگردانانی تبدیل می‌کند که […]

سینما فرنگ
1402/08/30
0