تغییر زمان اکران فیلم Dune 2

تغییر زمان اکران فیلم Dune 2
تغییر زمان اکران فیلم  Dune 2

تغییر زمان اکران فیلم «تل‌ماسه ۲» (Dune 2)

تصمیم اخیر برادران وارنر برای پیش انداختن تاریخ اکران تل‌ماسه ۲ به ۱ مارس ۲۰۲۴، یک اقدام مهم در چشم‌انداز اکران فیلم‌های بزرگی چون فیلم تلماسه است. این فیلم که در ابتدا برای ۱۵ مارس ۲۰۲۴ برابر با ۲۵ اسفند سال جاری برنامه‌ریزی شده بود، اما اکنون دو هفته زودتر و در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ اکران خواهد شد. این تغییر تاریخ نشان‌دهنده استراتژی کمپانی وارنر برادرز در صنعت رقابتی فیلم‌سازی است، به‌ویژه با توجه به تصمیم یونیورسال برای به تعویق انداختن اکران The Fall Guy با بازی «رایان گاسلینگ» و «امیلی بلانت» تا ۳ می ۲۰۲۴ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) می‌باشد.
تل‌ماسه۲ یکی از فیلمهایی است که مخاطبان با اشتیاق زیادی در سال‌های اخیر منتظر آن بوده‌اند، خصوصاً پس از موفقیت انتقادی و تجاری قسمت قبلی این فیلم. انتظار برای تلماسه ۲ به‌ طور پیوسته در حال افزایش بود، به‌خصوص پس از اینکه تاریخ اکران آن در ابتدا به اوایل ۲۰۲۴ به تعویق افتاد. این تاخیر به دلیل اعتصاب بازیگران در صنعت فیلم بود که بسیاری از تولیدات دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داد. حل شدن مشکل اعتصاب و بازسازی برنامه‌های اکران، فرصتی را برای وارنر برادرز فراهم کرد تا زمان اکران را مجدداً بررسی کنند.
تصمیم برای اکران زودتر از موعد تلماسه ۲ احتمالاً به دلیل تمایل به بهره‌برداری از یک اکران کم‌تر شلوغ و در نتیجه، افزایش بینندگان و البته درآمد است. این حرکت استراتژیک با توجه به تغییر برنامه یونیورسال برای The Fall Guy است. این تغییر به قسمت دو متلماسه اجازه می‌دهد تا از رقابت مستقیم با یک بلاک‌باستر دیگر اجتناب کند و احتمالاً مسیر روشن‌تری به سوی موفقیت در گیشه داشته باشد.
Dune: Part Two ادامه حماسه‌ای است که در اقتباس ۲۰۲۱ از رمان کلاسیک علمی تخیلی به همین نام نوشته «فرانک هربرت» آغاز شد. کارگردانی این فیلم بر عهده «دنی ویلنوو» است که فیلمنامه را به همراه «جان اسپایتس» نوشته است. این فیلم دومین قسمت از مجموعه‌ای دو بخشی است. داستان از جایی ادامه می‌یابد که پل آتریدس اکنون با چانی و فرمن‌ها متحد شده است و در پی انتقام از کسانی است که خانواده‌اش را نابود کرده‌اند و در تلاش است تا آینده وحشتناکی را که تنها او می‌تواند پیش‌بینی کند، از وقوع باز دارد.
بازیگران این فیلم عبارتند از: «تیموتی شالامی» در نقش پل آتریدس، «ربکا فرگوسن» در نقش خانم جسیکا، «جاش برولین» در نقش گرنی هالک، «دیو باتیستا» در نقش گلاسو ربان، «استلان اسکارسگارد» در نقش بارون ولادیمیر هارکونن و «خاویر باردم» در نقش استیلگار هستند. اعضای جدید گروه بازیگران نیز «آستین باتلر» به عنوان فید-راثا هارکونن، «فلورانس پیو» به عنوان شاهدخت ایرولان، «کریستوفر واکن» به عنوان امپراتور شادام چهارم و «لیا سیدو» به عنوان خانم مارگو می‌باشند.
توسعه «تل‌ماسه۲» یک فرایند عمدی و برنامه‌ریزی شده بود، که ویلنوو بر پیچیدگی و عمق رمان هربرت تاکید کرد و اصرار داشت که اقتباس از این متن به صورت دو فیلم صورت گیرد تا به مفهوم اصلی این رمان پایبندی کامل صورت گیرد. موفقیت فیلم اول، با وجود نگرانی‌ها در مورد اکران همزمان آن در سینماها و HBO Max، سبز شدن چراغ سبز برای این فیلم را تضمین کرد.
نوشتن فیلمنامه «تل‌ماسه: قسمت دوم» شامل اریک راث، جان اسپایتس وویلنوو بود. آنها به دنبال خلق یک “فیلم جنگی حماسی” با اکشن بیشتری نسبت به فیلم اول بودند و بر تمرکز کردن بر روی تنش مرکزی بر سر کنترل ادویه در آراکیس تاکید داشتند. ویلنوو خواستار این بود که مفاهیم انتزاعی داستان را حول شخصیت‌ها محوریت دهد، به‌ویژه پل و چانی، در حالی که داستان عشق حماسی آنها و موضوعات سیاسی و اجتماعی وسیع‌تری که در کار هربرت نهفته است را بررسی می‌کند.
رشته داستانی فیلم به دینامیک‌های قدرت در درون خاندان هارکونن می‌پردازد، به‌ویژه تصمیم بارون هارکونن در انتخاب جانشین خود بین گلاسو ربان و فید-راثا. خانم جسیکا شخصیتی است که تحت تاثیر مرگ دوک لتو، همچنان مشغول مانور دادن در طرح‌های پیچیده بنی جسریت است. جنبه سیاسی فیلم نیز با ترس شاهدخت ایرولان از از دست دادن نفوذ پدرش، امپراتور شادام چهارم، بر نیروهای جنگی در این نسخه فیلم برجسته‌تر می‌شود.
فیلمبرداری «تل‌ماسه: قسمت دوم» در مکان‌های مختلفی از جمله بوداپست، ایتالیا و ابوظبی انجام شد و با استفاده از دوربین‌های دیجیتال IMAX مورد تایید برای ثبت تنظیمات گسترده و دقیق فیلم انجام شد. تیم تولید در تلاش بود تا از تکرار در ارائه بصری اجتناب کند و تجربه بصری تازه و جذابی را برای مخاطبان فراهم آورد.
«هانس زیمر»، آهنگساز معروف، برای امتیاز دادن به فیلم پس از انجام این کار برای فیلم قبلی بازگشت. زیمر قبل از اعلام فیلم بیش از ۹۰ دقیقه موسیقی ساخته بود تا به ویلنوو هنگام نوشتن الهام بخشد.

در انتظار اکران آن، تریلر برای تل‌ماسه در آوریل ۲۰۲۳ ارائه شد. تریلر و تصاویر اولیه بازیگران در نقش‌های خود در ماه مه ۲۰۲۳ آنلاین منتشر شدند و هیجان و انتظار قابل توجهی را در میان طرفداران و منتقدان ایجاد کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

سینما فرنگ

نویسنده سایت فیلم و سریال یک فرد با تخصص و علاقه‌مندی به دنیای سینما و تلویزیون است.

تاریخ انتشار
1402/08/28
اخبار مرتبط
تصویر جدید Furiosa با بازی کریس همسورث

تصویر جدید Furiosa با بازی کریس همسورث

در تصویر جدید فیلم Furiosa کریس همسورث را سوار بر موتورسیکلت است امروز تصویر جدیدی از فیلم «فیوریسا: حماسه مکس دیوانه» (Furiosa: A Mad Max Saga) منتشر شد که در آن شاهد حضور بازیگر مطرح هالیوود یعنی «کریس همسورث» در نقش «دمنتوس» سپه سالار هستیم. در بین جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، صبح امروز تصویر […]

سینما فرنگ
1402/12/17
0
آغاز ساخت فصل سوم سریال ارباب حلقه‌ها

آغاز ساخت فصل سوم سریال ارباب حلقه‌ها

کمپانی آمازون از آغاز مراحل پیش تولید فصل سوم سریال ارباب حلقه‌ها با عنوان «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» (The Lord of the Rings: The Rings of Power) خبر داده است. بنا بر جدیدترین گزارش‌های رسیده فصل دوم سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power قرار است در سال ۲۰۲۴ از شبکه آمازون […]

سینما فرنگ
1402/12/11
0
موج جدید افشاگری آزارهای جنسی در سینمای فرانسه

موج جدید افشاگری آزارهای جنسی در سینمای فرانسه

بازیگر زن فرانسوی از فعالیت در سینمای فرانسه ابراز پشیمانی کرد و گفت در جریان مراسم زندهٔ جوایز سزار مورد آزار و اذیتهای جنسی قرار گرفته‌ است خانم «جودیت گودرش» دو کارگردان مطرح سینمای فرانسه «بنوآ جاکوت» و «جاک دوآیون» به تجاوز جنسی متهم کرد. هنرپیشه پرکار فرانسوی، جودیت گودرش، در پخش زنده جمعه مراسم […]

سینما فرنگ
1402/12/08
0
دنباله جدید Blade Runner به صورت سریال ساخته می‌شود

دنباله جدید Blade Runner به صورت سریال ساخته می‌شود

دنباله جدید Blade Runner ساخته می‌شود پس از مدتها انتظار، امروز اطلاعات جدیدی از روند تهیه و تولید سریال پرهزینه کمپانی آمازون به نام Blade Runner 2099 باشیم. فرانچایز سینمایی «بلید رانر» (Blade Runner) را می‌توان به یکی از برترین آثار مربوط با ژانر «پادآرمان‌شهر» در تاریخ سینمای جهان برشمرد اما، در اوج ناباوری آن […]

سینما فرنگ
1402/12/02
0
فروش فوق‌العاده انیمه Spy x Family Code: White در گیشه

فروش فوق‌العاده انیمه Spy x Family Code: White در گیشه

فروش فوق‌العاده انیمه Spy x Family Code: White در گیشه در میان جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون دقایقی پیش آمار میزان استقبال مخاطبان از انیمه «خانواده جاسوس ایکس: کد سفید» (Spy x Family Code: White) در گیشه ژاپن منتشر شده است که نشان از یک موفقیت بزرگ برای این انیمه است. مدتی بعد از اتمام […]

سینما فرنگ
1402/12/02
0
تیزر جدید فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

تیزر جدید فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

تریلر جدیدی از فیلم هیجان‌انگیز Kingdom of the Planet of the Apes منتشر شده که جلوه‌های بصری ناب خود را به معرض نمایش گذاشته است. پس از ۳ گانه تماشایی سیاره میمون‌ها که در طی دهه گذشته حسابی سر و صدا به راه انداخت و مت ریوز موفق شد تا جلوه تیره و تاریکی از […]

سینما فرنگ
1402/11/23
0