باربنهایمر همچنان صدرنشین باکس‌آفیس در روز چهارم

باربنهایمر همچنان صدرنشین باکس‌آفیس در روز چهارم
باربنهایمر همچنان صدرنشین باکس‌آفیس در روز چهارم

 

«باربنهایمر» همچنان در باکس آفیس یکه‌تازی می‌کند. کمدی-فانتزی صورتی‌رنگ «گرتا گرویگ» با عنوان «باربی» و درام تاریخی و تاریک «کریستوفر نولان» با عنوان «اپنهایمر» در تعطیلات آخر هفته‌های افتتاحیه به فروشی بیشتر از آنچه در ابتدا پیش‌بینی شده بود، دست یافتند.

فروش «باربی» در پایان هفته اول اکران خود با عددی معادل ۱۶۲ میلیون دلار در صدر فروش اکران هفته‌ای قرار گرفت؛ لازم به ذکر است که این فیلم در شرایطی به این عدد دست یافت که در بهترین پیش‌بینی‌های، فروش یک هفته‌ای این فیلم ۱۵۵ میلیون دلار برآورد شده بود. فیلم جدید کمپانی برادران وارنر با بازی «مارگو رابی» در نقش عروسک پلاستیکی، از روز شنبه تنها ۹ درصد کاهش داشت و در روز یکشنبه به فروشی معادل ۴۳/۷ میلیون دلار دست یافت.

این عدد بیشترین فروش آخر هفته افتتاحیه بین تمامی فیلم‌های سینمایی هالیوودی، از آغاز سال جدید تا به امروز است، پیش از این بیشترین رکورد گیشه سینما،‌ متعلق به فیلم دیگری از همین کمپانی با عنوان «برادران سوپر ماریو» (۱۴۶ میلیون دلار) بود. «باربی» همچنین رکورد بزرگ‌ترین استقبال نمایش فیلمی به کارگردانی یک زن در طول تاریخ را رقم زد و از فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ «کاپیتان مارول» (کاپیتان مارول) ساخته «آنا بودن» و «رایان فلک» (۱۵۳ میلیون دلار) پیشی گرفته است تا افتخار دیگری را در کارنامه سازندگان خود به ارمغان بیاورد.

جف گلدشتاین، معاون پخش داخلی کمپانی «برادران وارنر»، در یادداشتی برای مطبوعات نوشت: این نتیجه تاریخی نشان‌دهنده انرژی، علاقه و اشتیاق شدید برای «باربی» است. “این عروسک واقعا پاهای بلندی خواهد داشت.”

اوپنهایمر نیز با ۸۲/۴ میلیون دلار پیش‌بینی‌های فروش را پشت سر گذاشت. پیشتر بهترین پیش‌بینی‌ها برای این فیلم عددی بین ۵۰ تل ۸۰ میلیون دلار برآورد شده بود. در باکس آفیس بین‌المللی، زندگی‌نامه‌‌ی «پدر بمب اتمی» ۹۸ میلیون دلار به فروش جهانی ۱۸۰ میلیون دلاری دست یافت. حتی با وجود فیلمی مانند نولان در گیشه، شروعی قابل توجه برای یک قطعه سه ساعته با اکشن کم و صحبت زیاد است. این یکی از بهترین شروع های تاریخ برای یک فیلم با درجه R و همچنین یک درام بیوگرافی است.

شور فرهنگی «باربنهایمر» با ویژگی‌های دوگانه بلاک‌باسترهای به ظاهر متفاوت با تاریخ‌های اکران مشابه، به بزرگ‌ترین آخر هفته جمعی در باکس آفیس پس از همه‌گیری کمک کرد. جالب‌تر این است که چهارمین رکورد فروش آخر هفته بزرگ تاریخ «باکس آفیس» با عددی معادل بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در سراسر تاریخ صنعت سینما ثبت شد. سه آخر هفته برتر تمام دوران سینما، به اولین دنباله‌های فرنچایزهای عظیم تعلق دارند – «انتقام‌جویان: پایان بازی» (۴۰۲ میلیون دلار) سال ۲۰۱۹، «انتقام‌جویان: نبرد بی‌نهایت» (۳۱۴ میلیون دلار در مجموع) و «جنگ‌های ستاره‌ای: خیزش نیروها» ۳۱۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵.

هر دوی این فیلم‌های پرهزینه که به شدت مورد استقبال قرار گرفته‌اند، توانستند انتظارات بسیار بالاتر از آن‌چه که از اکران‌هایشان پیش‌بینی شده بود را برآورده کنند و حتی بالاترین و خوشبینانه‌ترین اعداد احتمالی برای پیش‌اکران‌شان در هم بشکنند. با شروع آخر هفته، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که «باربی» با ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم هفته باشد، درباره فیلم «اپنهایمر» نیز احتمالات ۵۰ میلیون دلار شروع می‌شد. برای ثبت، هر یک از این نتایج برای فیلم‌های غیر-چندگانه، در گرمای تابستان اعدادی بسیار قابل توجه بود.

«باربی» با فروش ۱۸۲ میلیون دلاری در باکس آفیس بین‌المللی، مجموع فروش جهانی خود را به رقم خیره کننده ۳۳۷ میلیون دلار رساند. این فروش بلیت‌ها از این حیث نیز قابل توجه است که فروش «باربی» روی نمایشگرهای آیمکس، که صرفاً در بخش پریمیوم انتشار یافت، در شرایطی که مبلغ بلیطش گران‌تر از متوسط قیمت بلیط فیلم دوبعدی هست، عدد بسیار ویژه‌ای از مجموع فروش فیلم است. آی مکس به تنهایی ۳۵ میلیون دلار از فروش جهانی بلیط را به خود اختصاص داده است.

«ریچ گلفوند»، مدیرعامل آیمکس می‌گوید: «در سرتاسر جهان شاهد فروش‌هایی در نمایشگاه‌های ساعت چهار صبح و افرادی بوده‌ایم که ساعت‌ها در سراسر مرزها سفر می‌کنند تا «اپنهایمر» را در آیمکس ۷۰ میلی‌متری ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

سینما فرنگ

نویسنده سایت فیلم و سریال یک فرد با تخصص و علاقه‌مندی به دنیای سینما و تلویزیون است.

تاریخ انتشار
1402/05/05
اخبار مرتبط
تصویر جدید Furiosa با بازی کریس همسورث

تصویر جدید Furiosa با بازی کریس همسورث

در تصویر جدید فیلم Furiosa کریس همسورث را سوار بر موتورسیکلت است امروز تصویر جدیدی از فیلم «فیوریسا: حماسه مکس دیوانه» (Furiosa: A Mad Max Saga) منتشر شد که در آن شاهد حضور بازیگر مطرح هالیوود یعنی «کریس همسورث» در نقش «دمنتوس» سپه سالار هستیم. در بین جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، صبح امروز تصویر […]

سینما فرنگ
1402/12/17
0
آغاز ساخت فصل سوم سریال ارباب حلقه‌ها

آغاز ساخت فصل سوم سریال ارباب حلقه‌ها

کمپانی آمازون از آغاز مراحل پیش تولید فصل سوم سریال ارباب حلقه‌ها با عنوان «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» (The Lord of the Rings: The Rings of Power) خبر داده است. بنا بر جدیدترین گزارش‌های رسیده فصل دوم سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power قرار است در سال ۲۰۲۴ از شبکه آمازون […]

سینما فرنگ
1402/12/11
0
موج جدید افشاگری آزارهای جنسی در سینمای فرانسه

موج جدید افشاگری آزارهای جنسی در سینمای فرانسه

بازیگر زن فرانسوی از فعالیت در سینمای فرانسه ابراز پشیمانی کرد و گفت در جریان مراسم زندهٔ جوایز سزار مورد آزار و اذیتهای جنسی قرار گرفته‌ است خانم «جودیت گودرش» دو کارگردان مطرح سینمای فرانسه «بنوآ جاکوت» و «جاک دوآیون» به تجاوز جنسی متهم کرد. هنرپیشه پرکار فرانسوی، جودیت گودرش، در پخش زنده جمعه مراسم […]

سینما فرنگ
1402/12/08
0
دنباله جدید Blade Runner به صورت سریال ساخته می‌شود

دنباله جدید Blade Runner به صورت سریال ساخته می‌شود

دنباله جدید Blade Runner ساخته می‌شود پس از مدتها انتظار، امروز اطلاعات جدیدی از روند تهیه و تولید سریال پرهزینه کمپانی آمازون به نام Blade Runner 2099 باشیم. فرانچایز سینمایی «بلید رانر» (Blade Runner) را می‌توان به یکی از برترین آثار مربوط با ژانر «پادآرمان‌شهر» در تاریخ سینمای جهان برشمرد اما، در اوج ناباوری آن […]

سینما فرنگ
1402/12/02
0
فروش فوق‌العاده انیمه Spy x Family Code: White در گیشه

فروش فوق‌العاده انیمه Spy x Family Code: White در گیشه

فروش فوق‌العاده انیمه Spy x Family Code: White در گیشه در میان جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون دقایقی پیش آمار میزان استقبال مخاطبان از انیمه «خانواده جاسوس ایکس: کد سفید» (Spy x Family Code: White) در گیشه ژاپن منتشر شده است که نشان از یک موفقیت بزرگ برای این انیمه است. مدتی بعد از اتمام […]

سینما فرنگ
1402/12/02
0
تیزر جدید فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

تیزر جدید فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

تریلر جدیدی از فیلم هیجان‌انگیز Kingdom of the Planet of the Apes منتشر شده که جلوه‌های بصری ناب خود را به معرض نمایش گذاشته است. پس از ۳ گانه تماشایی سیاره میمون‌ها که در طی دهه گذشته حسابی سر و صدا به راه انداخت و مت ریوز موفق شد تا جلوه تیره و تاریکی از […]

سینما فرنگ
1402/11/23
0